Felanmälan lämnar du enklast på Mina sidor eller genom att ringa till vårt Kundcenter under våra öppettider.

Tips hur du löser enkla fel själv

Det finns vissa saker som du som hyresgäst själv har ansvar för att ta hand om i din lägenhet. Gäller din felanmälan kanske något du själv kan och ska lösa? Titta på korta filmer på temat "Det här fixar du" så får du tips hur du kan lösa enkla fel själv.

Felanmälan via Mina sidor

När du är inloggad på Mina sidor kan du lämna din felanmälan dygnet runt. Fyll i de uppgifter som efterfrågas och vilket fel eller skada det gäller.

En akut felanmälan ringer du in till oss

Om det gäller en akut felanmälan ska du alltid ringa in denna till vårt Kundcenter under våra öppettider eller till jouren när vi har stängt.

Felanmälan dagtid under våra öppettider

Telefon Kundcenter 08-590 980 00. Du får en personlig kontakt som registrerar och direkt vidarebefordrar din felanmälan till rätt utförare.

Akuta fel efter kontorstid

Telefon 08-590 336 00 använder du vid akuta fel som behöver omedelbar åtgärd och som inte kan vänta tills dagen efter. Akutjouren används efter kontorstid.

Exempel på akuta fel

Vi prioriterar akuta fel och påbörjar åtgärd omgående, här nedan har vi listat några exempel på akuta felanmälningar.

  • Vattenläcka där vatten strömmar ut
  • Stopp i avlopp där vattenskada kan uppstå
  • Strömavbrott där elledning gått sönder eller lägenheten eller trapphuset är strömlöst
  • Krossad glasruta med risk för personskada eller inbrott
  • Fönster som ej går att stänga som påverkar trygghet och säkerhet eller vid kyla
  • Kyl/frys är ur funktion
  • Lås på lägenhetsdörr är ur funktion 

Vid inbrott eller brand

  • Vid brand - ring 112, men felanmäl även till oss
  • Vid inbrott - ring polisen, men felanmäl även till oss vid skada som påverkar trygghet och säkerhet

Till inloggning

Mina sidor

Telefon kontorstid

Tel 08-590 980 00

Jour efter kontorstid

Tel 08-590 336 00