Anmäl fel och brister i lägenheten snarast möjligt. Felanmälan lämnar du enklast på Mina sidor eller genom att kontakta vårt Kundcenter under våra öppettider.

Tips hur du löser enkla fel själv

Det finns vissa saker som du som hyresgäst själv har ansvar för att ta hand om i din lägenhet. Gäller din felanmälan kanske något du själv kan och ska lösa? Våra korta filmer på temat "Det här fixar du" visar hur du kan lösa enkla fel själv.

Titta på våra korta filmer på temat "Det här fixar du"

Felanmälan via Mina sidor

De kan logga in på Mina sidor och lämna din felanmälan dygnet runt. Du skapar felanmälan på det objekt (lägenhet eller bilplats) som du hyr. Fyll i de uppgifter som efterfrågas och vilket fel eller skada det gäller.

Om din felanmälan gäller lägenheten eller gemensamma utrymmen som miljöhus, tvättstuga eller trapphus skapar du felanmälan på lägenheten.

Gäller din felanmälan en bilplats skapar du felanmälan på bilplatsen.

Logga in på Mina sidor och lämna din felanmälan

En akut felanmälan ringer du in till oss

Om det gäller en akut felanmälan ska du alltid ringa in denna till vårt Kundcenter under våra öppettider eller till jouren när vi har stängt.

Felanmälan dagtid under våra öppettider

Ring Kundcenter under våra öppettider. Du får en personlig kontakt som registrerar och direkt vidarebefordrar din felanmälan till rätt utförare.

Ring Kundcenter 08-590 980 00

Akuta fel efter kontorstid

Ring vår jour 08-590 336 00 efter kontorstid vid akuta fel som behöver omedelbar åtgärd och som inte kan vänta till dagen efter. 

Ring Väsbyhems jour 08-590 336 00 vid akuta fel

Exempel på akuta fel

Vi prioriterar akuta fel och påbörjar åtgärd omgående, här nedan har vi listat några exempel på akuta felanmälningar.

  • Vattenläcka där vatten strömmar ut
  • Stopp i avlopp där vattenskada kan uppstå
  • Strömavbrott där elledning gått sönder eller lägenheten eller trapphuset är strömlöst
  • Krossad glasruta med risk för personskada eller inbrott
  • Fönster som ej går att stänga som påverkar trygghet och säkerhet eller vid kyla
  • Kyl/frys är ur funktion
  • Lås på lägenhetsdörr är ur funktion 

Vid inbrott eller brand

  • Vid brand - ring 112, men felanmäl även till oss
  • Vid inbrott - ring polisen, men felanmäl även till oss vid skada som påverkar trygghet och säkerhet

Till inloggning

Logga in på Mina sidor

Telefon kontorstid

Ring Kundcenter 08-590 980 00

Jour efter kontorstid

Ring jouren 08-590 336 00


Våra öppettider

Öppet- och telefontider