När du flyttar in

Om du är ny som hyresgäst hos Väsbyhem så vill vi önska dig välkommen och vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!

Nycklar och taggar

Nycklar och taggar till din nya bostad kvitteras ut i vårt Kundcenter på Centralvägen 1 av kontraktsinnehavaren mot uppvisande av legitimation.
Kan hämtas tidigast den 1:a från kl 12.00. Om den 1:a infaller under en helg, kan nycklar och taggar kvitteras ut först kommande vardag.

Adressändring

När du flyttar ska du göra en flyttanmälan till Skatteverket så att du får rätt folkbokföringsadress. Skatteverket sprider din nya adress till många myndigheter och företag, men vill du ha eftersändning av annan post kan du beställa det hos Svensk Adressändring mot en avgift. OBS! det lägenhetsnummer som du ska ange i samband med din adressändring är Lantmäteriets lägenhetsnummer som finns anslaget i trapphuset dit du ska flytta eller kan fås från Väsbyhem.

Flytt av el, telefon och internet

I Upplands Väsby ägs el-nätet av E.ON, de får information från Väsbyhem vid nytecknande av hyresavtal, men du kan naturligtvis själv välja vilken el-leverantör du vill teckna avtal med gällande förbrukningen.

För flytt eller tecknande av telefon- eller internetabonnemang tar du själv kontakt med leverantör av dessa tjänster. De flesta av våra lägenheter är anslutna till Com Hem och Bredbandsbolaget för bredbandsuppkoppling.

Hemförsäkring

Det är viktigt att man har en hemförsäkring om olyckan skulle vara framme! Väsbyhem har ett samarbete med Moderna Försäkringar angående hemförsäkring.

Lägenhetens skick

Vi har alltid gjort en avflyttningsbesiktning innan vi hyr ut lägenheten på nytt. Då har vi noterat eventuella skador och anmärkningar, men det kan ändå finnas brister som upptäcks först i efterhand. Har du synpunkter på besiktningsprotokollet är det viktigt att du tar upp det med oss direkt, så att problemet kan lösas. Du har åtta dagar på dig att skriftligen påpeka eventuella fel och brister till oss.

 Nyttiga länkar

> Skatteverket
>
Adressändring
> Eon
> Hemförsäkring