Vi söker en Personalgeneralist

Letar du efter ett jobb där du får arbeta både operativt och utvecklande med brett HR-arbete? Söker du en arbetsplats som värnar om medarbetare, kunder och samhället i stort? Vill du arbeta i en kultur som lämnar stort utrymme för professionell och personlig utveckling och som leds av en jordnära grupp chefer? Då är jobbet som Personalgeneralist på Väsbyhem helt rätt för dig!

Om tjänsten

Som Personalgeneralist på Väsbyhem kommer du jobba brett inom alla våra HR-processer Attrahera, Rekrytera, Introducera, Motivera och utveckla samt Avsluta.

Detta innebär löpande hantering och utveckling av exempelvis:

- vår hemsida och kommunikation med potentiella medarbetare
- vara chefernas stöd vid rekrytering
- hålla vårt introduktionsprogram med tillhörande underlag relevant och uppdaterat
- konsultativt arbete gentemot medarbetare och chefer i alla våra personalprocesser, i arbetsrätt och personalrelaterade rutiner och policys
Utöver rollen som Personalgeneralist finns det en Personalutvecklare på enheten. Din närmsta chef är Vice VD/Affärsutvecklingschef.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med flexibel start 7-26 juni. Sista ansökningsdag söndag 4 juni. Intervjuer och urval sker löpande.

Om Väsbyhem

Väsbyhem är ett kommunalägt bostadsbolag som har arbetat med samhällsnytta och socialt ansvarstagande sedan 1948.
Som allmännyttigt bolag värnar vi om varje människans rätt till ett hem som en del i vårt dagliga arbete. Vi tror på att våra kunder är dem som bäst talar om för oss vad vi lyckas med och vad vi behöver förbättra och vi har därför utvecklat våra arbetssätt för en god dialog med våra hyresgäster och för att ge dem möjlighet att påverka, vara delaktiga och tycka till.
Väsbyhem äger och förvaltar drygt 30 600 kvm lokalyta, 4 500 lägenheter och bygger i en takt om 200 nya bostäder/år – så varje dag ges vi möjligheten att leva vår slogan – En värd för alla.

Om dig

Vi har inga behov av att du ska kunna allt, våra processer och arbetssätt lär vi dig på plats. Du behöver däremot själv känna dig trygg med att arbeta nära både medarbetare och chefer, vara lyhörd för olika behov samt kunna samarbeta och till viss del leda projekt inom personalområdet. 
Då personalfunktionen fungerar som stöd åt övriga delar i verksamheten är servicekänsla och relationsbyggande av stor betydelse.
För att trivas hos oss på Väsbyhem ser vi att du känner igen dig i våra ledord Positiv, Lyhörd, Ansvarstagande och Drivande och vi tror att du sätter stort värde på att jobba i en idéburen organisation. Om du dessutom uppskattar prestigelösa kollegor med nära till skratt kommer du snabbt känna dig hemma.

Formella krav på din bakgrund

- Högskole-/universitetsstudier inom personalområdet och arbetsrätt alternativt annan bakgrund som vi bedömer likvärdig
Önskemål och meriterande
- Erfarenhet från liknande arbete, rekrytering och/eller fastighetsbranschen - kan vara deltidsjobb vid sidan av studier
Vad erbjuder vi?
- En tjänst som är ett perfekt första steg i din karriär inom HR
- Ett stort urval av förmåner och generösa arbetstider (37,5 timme heltidsarbetstid per vecka)
- En arbetsplats med kompetenta medarbetare och chefer, och som är certifierad som ett Great Place to Work
- Högt i tak, nära till skratt och överraskningar

Eller som vår medarbetare Julia säger:
”Väsbyhem har bra förmåner och utvecklingsmöjligheter. Men det är inte det som får mig att vara stolt över mitt arbete utan det är vad vi medarbetare har tillsammans, en gemenskap som får alla att känna sig sedda och delaktiga. För mig är Väsbyhem mer än en arbetsplats.”

Vill du veta mer om tjänsten eller om oss som företag? Tveka inte att maila/ringa Sara Brandt, Personalutvecklare (och ansvarig för rekryteringen) – som gärna svarar på dina frågor.

e-post sara.brandt@vasbyhem.se
telefon 08-590 983 42

Gör så här för att söka tjänsten:

Skicka dina ansökningshandlingar till platsansokningar@vasbyhem.se